Τί είναι το επαναστατικό Crossfit?

Το Crossfit έχει χαρακτηριστεί ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κίνημα fitness στον πλανήτη. Έχει υιοθετηθεί ως μέθοδος προπόνησης από τις Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού των Η.Π.Α. καθώς και από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο.

 

 

Ωστόσο, εκεί που το Crossfit φαίνεται να έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο είναι σε όλους εκείνους τους καθημερινούς ανθρώπους που έχουν απλά κουραστεί από την μετριότητα.

 

Το Crossfit συνιστά έναν νέο τρόπο άθλησης καθώς και έναν νέο τρόπο σκέψης όσον αφορά την υγεία και τις ανθρώπινες επιδόσεις, αποτελώντας την πλέον σύγχρονη και αποτελεσματική μέθοδο ενδυνάμωσης και βελτίωσης της φυσικής κατάστασης του ατόμου. Αναπτύχθηκε από τον προπονητή Greg Glassman, τον πρώτο που προσέγγισε την έννοια του fitness με ουσιώδη και μετρήσιμο τρόπο.

 

Με τον όρο Crossfit αναφερόμαστε σε ένα πρόγραμμα προπόνησης που βασίζεται στη συνεχή εναλλαγή λειτουργικών ασκήσεων που εκτελούνται σε υψηλό επίπεδο έντασης. Μια τυπική προπόνηση διαρκεί περίπου μία ώρα, ενώ καλό είναι να λαμβάνει χώρα σε ομάδες (groups) προκειμένου να δημιουργείται ανάμεσα στους συμμετέχοντες κλίμα παρακίνησης, υποστήριξης αλλά και διασκέδασης. Για το λόγο αυτό άλλωστε με τον όρο Crossfit συχνά αναφερόμαστε και στην «κοινότητα» που προκύπτει αυθόρμητα όταν οι αθλούμενοι εκτελούν μαζί τις ασκήσεις αυτές. Η πτυχή αυτή του Crossfit αποτελεί βασικό συστατικό του και ερμηνεύει σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητά του. Σε κάθε περίπτωση, το Crossfit γίνεται πάντα υπό την καθοδήγηση ενός πιστοποιημένου προπονητή, ο οποίος εξασφαλίζει την ορθή εκτέλεση των ασκήσεων και παρακολουθεί την απόδοση και πρόοδο κάθε μέλους της ομάδας.

 

 

Το Crossfit δεν συνιστά ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα γυμναστικής. Αντιθέτως, στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση των επιδόσεων του ατόμου σε ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η καρδιαγγειακή/αναπνευστική αντοχή, η δύναμη, η ευελιξία, η ταχύτητα, ο συντονισμός καθώς και η ισορροπία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα ασκήσεων, συχνά εκτελούμενων με μη παραδοσιακούς τρόπους (π.χ. άρση βαρών με τη χρήση σακκιών άμμου), ενώ είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι συμμετέχοντες να αντιμετωπίζουν την ολοκλήρωση της καθημερινής προπόνησης ως μια πρόκληση. Άλλωστε, αν σε κάτι ξεχωρίζουν κυρίως οι έμπειροι CrossFitters, αυτό είναι η πληρότητά τους ως αθλητές, η γενική σωματική ετοιμότητά τους καθώς και το υψηλό επίπεδο της φυσικής τους κατάστασης και υγείας.

 

 

Τελικά, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Crossfit ίσως να είναι το γεγονός ότι προσαρμόζεται εύκολα σε άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών και κοινωνικών στρωμάτων, ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής τους κατάστασης. Τα σημαντικά οφέλη του βασίζονται κατά κύριο λόγο στο υψηλό επίπεδο έντασης με το οποίο εκτελούνται οι ασκήσεις, οδηγώντας στην καύση σημαντικού αριθμού θερμίδων καθώς και στην ενεργοποίηση ορμονών υπεύθυνων για τη μυϊκή ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονιστεί ότι η υψηλή αυτή ένταση προπόνησης καθιστά απαραίτητη την εξοικείωση και την απόκτηση σωστής τεχνικής, προκειμένου να αποφευχθούν ανεπιθύμητοι τραυματισμοί και να αντληθούν όλα τα οφέλη που το Crossfit έχει να προσφέρει.

 

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies.