Ο διάδρομος τρεξίματος βοηθά στην απώλεια βάρους; Με ποιο τρόπο και πόσος χρόνος χρειάζεται καθημερινά; - Συμβουλές αγορών Buyeasy

 

 

Ναι, είναι αλήθεια πως χρησιμοποιώντας τον διάδρομο γυμναστικής εντατικά και πραγματοποιώντας εναλλακτικά μια ποικιλία προγραμμάτων προπόνησης, είναι αρκετά πιθανό να οδηγηθείτε με επιτυχία σε σημαντική απώλεια βάρους. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα, είναι ότι αυτή η άσκηση θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να συνδυαστεί με υγιεινή διατροφή.

Αρκεί μισή ώρα στο διάδρομο καθημερινά για να χάσει κανείς βάρος;

Ναι, μια καθημερινή προπόνηση 30 λεπτών στο διάδρομο θα σας βοηθήσει να καταναλώσετε (κάψετε) σημαντικά υψηλότερο αριθμό θερμίδων από ότι αν δεν προπονηθείτε. Η καθημερινή προπόνηση στο διάδρομο βελτιώνει το ρυθμό του καρδιαναπνευστικού, επιταχύνει τον μεταβολισμό και γενικά βελτιώνει την φυσική σας κατάσταση.
Ανεξάρτητα βέβαια από την έντασή της προπόνησης και τη διάρκεια, αν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους, δεν θα καταφέρετε σε καμία περίπτωση να καλύψετε θερμιδικά, τυχόν ανθυγιεινές και θερμιδοβόρες διατροφικές συνήθειες ή ατασθαλίες που θα πραγματοποιηθούν κατά το υπόλοιπο της ημέρας.


Ποια είναι η σωστή επιλογή προγράμματος προπόνησης;

 

Οι διάδρομοι τρεξίματος προσφέρουν μια ευρεία ποικιλία προγραμμάτων που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει με σκοπό την απώλεια βάρους. Αρκετοί μάλιστα προσφέρουν ακόμη και προκαθορισμένες ασκήσεις-προπονήσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τρέξιμο σε ανωφέρεια (hill training) αλλά και τρέξιμο στην ύπαιθρο (cross-country).
Σε οποιοδήποτε από αυτά τα προγράμματα μπορείτε να επιλέξετε τρέξιμο ή περπάτημα. Πριν ωστόσο πατήσετε “Έναρξη” στο διάδρομό σας, αποφασίστε τί είδους προπόνηση θα λειτουργήσει καλύτερα για σας με βάση το χρόνο που διαθέτετε. Το να επιλέξετε το σωστό πρόγραμμα και να παραμείνετε πιστοί σε αυτό τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας δεν είναι μόνο σημαντικό για την επίτευξη των στόχων σας και την απώλεια βάρους, αλλά και στο να διατηρήσετε το κίνητρο σας.

 

Σε ποια ταχύτητα να προπονούμε;

 

 

Αν το καθημερινό σας πρόγραμμα περιορίζεται σε μια προπόνηση 30 λεπτών, θα πρέπει να αξιοποιήσετε κάθε λεπτό στο μέγιστο. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να προετοιμαστεί, να “ζεσταθεί” όπως λέμε, κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων λεπτών της προπόνησής σας - είτε μέσω βάδην ή με ελαφρύ τρέξιμο - και να χαλαρώσει για περίπου δύο λεπτά, όταν η προπόνηση σας πλέον θα έχει ολοκληρωθεί.
Αφού προθερμανθείτε, προσαρμόστε την ταχύτητα με βάση το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με την επιλογή της ταχύτητας. Αν ξεκινήσετε με υψηλή ταχύτητα μπορεί υπάρχει η πιθανότητα να εξουθενωθείτε πολύ γρήγορα ή ακόμα και να προκαλέσετε κάποιο τραυματισμό. Το περπάτημα σε έντονο ρυθμό ή το τρέξιμο θα αναγκάσει τον οργανισμό σας να «κάψει» θερμίδες με αποτέλεσμα τελικά να σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Εδώ να σημειώσουμε ότι η παρακολουθήσει των παλμών της καρδιάς με σχετικό αθλητικό παλμογράφο, σε συγκεκριμένη ζώνη στόχου, συμβάλει τα μέγιστα στην μείωση του λίπους.

 

Η σημαντική συμβολή της διαλειμματικής προπόνησης.

 

Εφόσον έχετε προσδιορίσει την ταχύτητα προπόνησης που ταιριάζει στο προφίλ της φυσικής σας κατάστασης, φροντίστε να προσθέτετε στην καθημερινή σας προπόνησής και διαλειμματικές ασκήσεις. Με τις διαλειμματικές ασκήσεις θα μεγιστοποιήσετε τα οφέλη της προπόνησης και θα κάψετε πολύ περισσότερες θερμίδες. Οι διαλειμματικές ασκήσεις, δηλαδή σύντομες περιόδους τρεξίματος στη μέγιστη ένταση, μπορεί να προστεθούν σε αναλογία 3 προς 1 στην καθημερινή σας προπόνηση πάνω στον διάδρομο τρεξίματος. Μπορείτε δηλαδή να τρέχετε τρία λεπτά στην αρχικά επιλεγμένη ταχύτητα και ένα λεπτό περπάτημα ή τρέξιμο κοντά στη μέγιστη ένταση απόδοση σας. Στη μέγιστη αυτή ένταση μπορείτε να φθάσετε αυξάνοντας είτε την ταχύτητά σας, είτε την κλίση του διαδρόμου γυμναστικής ή και τα δύο, ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης.

 

Η θεωρία της απώλειας του βάρους

 

Η θεωρία αναφέρει ότι εάν καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε, θα χάσετε βάρος. Ένα κιλό υπολογίζεται ότι ισούται περίπου με 3500 θερμίδες. Ωστόσο, το να κάψετε 3500 θερμίδες σε μία εβδομάδα δεν είναι αρκετό από μόνο του προκειμένου να χάσετε ένα κιλό. Για να χάσετε βάρος, θα πρέπει να κάψετε 3500 θερμίδες περισσότερες από αυτές που θα καταναλώσετε. Έτσι, ακόμα και αν ασκείστε καθημερινά για 30 λεπτά στο διάδρομο, αν στη συνέχεια επιβραβεύσετε τον εαυτό σας με λιχουδιές υψηλές σε θερμίδες, θα αναιρέσετε ουσιαστικά όλο το κάψιμο θερμίδων που καταφέρατε. Όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, να θυμάστε ότι η προσοχή στην πρόσληψη θερμίδων είναι απαραίτητη.

 

Το «κλειδί» για την απώλεια βάρους, είναι το τρέξιμο στο διάδρομο;

 

 

Με το τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής θα κάψετε θερμίδες. Ωστόσο είναι αυτό το κλειδί για την επιτυχία, την απώλεια βάρους δηλαδή; Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια εκτίμηση για το πόσες θερμίδες καταναλώνουμε στο διάδρομο ανάλογα την ένταση και το χρόνο προπόνησης.

Περπατώντας στο διάδρομο σε ένα χαλαρό ρυθμό 5,5 χλμ/ώρα, ένα άτομο 55 κιλών καίει περίπου 120 θερμίδες σε 30 λεπτά, ενώ ένα άτομο 85 κιλών θα κάψει 178 θερμίδες.

Με ελαφρύ τρέξιμο 8 χλμ/ώρα για 30 λεπτά, ένα άτομο 55 κιλών θα κάψει 240 θερμίδες, ενώ ένα άτομο 85 κιλών θα κάψει περίπου 355 θερμίδες.

Αν ανεβάσουμε τους ρυθμούς, με τρέξιμο 16 χλμ/ώρα ένα άτομο 55 κιλών θα κάψει περίπου 495 θερμίδες. Ένα άτομο 85 κιλών, με την ίδια ταχύτητα θα κάψει περίπου 733 θερμίδες.

Με μισή ώρα τρέξιμο λοιπόν στον διάδρομο γυμναστικής, δεν μπορεί κανείς να δει θεαματικά αποτελέσματα όσο αφορά την απώλεια βάρους. Το κλειδί για την επιτυχία είναι, αυτή η τακτική χρήση του διαδρόμου να συνδυαστεί με υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Για παράδειγμα, εάν θέσετε ως στόχο να δημιουργήσετε ένα έλλειμμα 500 θερμίδων κάθε ημέρα - δηλαδή 3500 θερμίδες την εβδομάδα - μπορείτε να κάψετε 250 θερμίδες μέσω της άσκησης και να μειώσετε την πρόσληψη 250 θερμίδων από τη διατροφή σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους από 1 έως 2 κιλά την εβδομάδα.


Το υπόλοιπο της ημέρας

Θυμηθείτε: ακόμα και αν πιέσετε τον εαυτό σας να ασκηθεί στο διάδρομο σε πολύ μεγάλη ταχύτητα στην υψηλότερη κλίση για 30 λεπτά, μπορείτε να καταστρέψετε αυτή τη συνεδρία έντονης καύσης θερμίδων με ακατάλληλη διατροφή και επιτρέποντας στον εαυτό σας υπερβολική ξεκούραση για το υπόλοιπο της ημέρας. Θα πρέπει λοιπόν να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στη διατροφή σας και να γνωρίζετε με σχετική ακρίβεια πόσους υδατάνθρακες, λίπη, απλά σάκχαρα και θερμίδες σε υγρή μορφή λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

Καλή επιτυχία!

#buyeasy.gr

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies.